درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید این وب برای پیشرفت جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است و هیچ هدفی در رابطه با مساعل سیاسی خطرناک نداره پس از نظر دادن نترسید .


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 166
بازدید کل : 28739
تعداد مطالب : 15
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


سایه روشن
بیایید تا دست در دست هم دهیم میهن خویش کنیم اباد .
یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:, :: 18:45 ::  نويسنده : محمد موسیری

اگر یه وقتی توی ماشین  کولر دار نشسته بودی  واز جایی رد شدی  و  دیدی  یه نفر  با لباس کهنه رد گرمای شدید  مشغول کارگری کردن بود  هیچ وقت اونو مسخره نکن و هرگز خودت رو از اون بالا تر و برتر  نبین شاید اون   چند تا بچه  دانشجو  داره و با کارگری  تلاش میکنه  چند  مهندس  و دکتر و .......... به جامعه تحویل بده ............ راستی تو برا جامعه چیکار کردی ؟! یا میخوای چیکار کنی؟ .................میتونی با خوندن این جملات به من بخندی  ومن رو مسخره کنی  میتونی هم  به اونها  فکر کنی  و روش  زندگی کردنت رو بهبود ببخشی  ............ تصمیم با خودته ................... 



شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, :: 12:53 ::  نويسنده : محمد موسیری

دفتر امور انتظامی و كنترل موادمخدر وزارت امور خارجه آمریكا همه ساله گزارشی در باب وضعیت موادمخدر دركشورهای مختلف جهان منتشر می‌كند. در گزارش امسال آمده است كه به طور متوسط، سالانه 40 درصد از مواد مخدر تولید شده در افغانستان به كشور ما قاچاق می‌شود تا بخشی از آن به مصرف داخلی برسد و بخشی دیگر به كشورهای دیگر قاچاق شود. آمارهای رسمی منتشر شده در كشور نشان می‌دهد كه به طور متوسط طی پنج سال گذشته، سالانه 600 تن مواد مخدر در كشور كشف شده است.    به ادامه مطلب مراجعه کنید



ادامه مطلب ...


شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, :: 12:28 ::  نويسنده : محمد موسیری

سلام بر شما دوستانی که این مطلبو میخونید  دوست ندارم بگم سرنوشت ما  خوب رقم نمیخوره اما حقیقت تلخه  مثلا ما خوزستانی ها که رو گنج نشستیم از این گنج چیزی نصیبمون نمیشه باید به کی بگیم حرفمون رو اگه بخوای حرف بزنی که فرداش میان میذارنت تو یه گونی و یه گربه هم میذارن پیشت و میبرنت  واسه اینکه بعضی از این  مقامات حاضر به  گوش دادن انتقاد نیستند اما یه چیزی هم بگم همهشون اینجوری نیستند  خب از بحثمون جدا نشیم بعضی بعضی از این مقامات حاضر به گوش دادن حرف ها نیستند یعنی  میگن  کار ما درسته و هیچکی هم نباید اعتراض بکنه   خب اگه کارتون درست بود که اصلا نباید هیچ فقیری تو ایران میبود یا اصلا این کلاه برداری های کلان که خدا میدونه دستای پشت پرده کین اینو میخوام بگم که   ما بجای اینککه در انتخاب مدیران از ضوابط  پیروی کنیم از روابط استفاده میکنیم یعنی هر چقدر پول بدی اش میخوری  خوب موضوع  این مطلب سرنوشت بود  با این اسیب های اجتماعی  چه به سر سرنوشت ما و اونایی که بعد ما میان چی میشه   یخورده فکر کنید نظرتونو بگید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ همین الان  قبل از اینکه مطلبو بذارم تو وب به یکی نشونش دادم گفت مطمعن باش سرتو میکنن زیر اب حالا اگه دیدید بعد این مطلب  چیزی نذاشتم  دیگه خودتون بفهمید چه بلایی سرم اوردن



از جمله موضوعهای نگران کننده در عصر حاضر، توسعه آسیب‌های اجتماعی بویژه موادمخدر می‌باشد که مراکز آموزشی «مدارس و دانشگاهها» را درنوردیده و به یکی از چالش‌های فرا روی متولیان و دست‌اندرکاران امر آموزش و تربیت تبدیل شده است. بر این اساس به جای هرگونه انکار ـ کتمان و دست روی دست گذاشتن، ضرورت شناخت صحیح پدیده آسیب‌ها ـ تجزیه و تحلیل روند آنها و ارائه نسخه‌های کاربردی لازم و عملیاتی نمودن آنها، از جمله موضوعاتی است که می‌تواند در جهت مهار و کنترل آسیب‌ها مسئولین جوامع را موفق سازد.
 نتایج تحقیقات صورت پذیرفته و مراتب اعلامی از سوی مسئولین وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری حکایت از این واقعیت دارد که سیستم آسیب‌های اجتماعی با حرکت منسجم و هوشمندانه، نوجوانان و جوانان این مرز و بوم را نشانه روی نموده است. بطوریکه بر اساس اعلام رسمی متولیان ذیربط در سال تحصیلی 1382 ـ 1381، 3/13 درصد دانش‌آموزان مقاطع سوم راهنمایی و متوسطه در معرض خطر مصرف موادمخدر بوده‌‌اند. ضمن آنکه 69/20 درصد دانشجویان ورودی سال تحصیلی 84ـ83 دانشگاههای تابع وزارت علوم در معرض خطر مصرف موادمخدر قرار داشته‌اند. قابل ذکر است بر اساس آخرین یافته‌های پژوهشی منتشر شده از سوی دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم در خصوص شیوع مصرف مواد در دانشجویان دانشگاههای تابع وزارت علوم در شهر تهران در سال تحصیلی 85ـ84 حکایت از این موضوع دارد که 17 درصد دانشجویان مشروب و 3/2 درصد تریاک و 2/2 درصد حشیش و 7/0 درصد قرص‌های اکس و شیشه و 2/0 درصد هروئین و کراک را قبل از ورود به دانشگاه تجربه کرده‌اند.                                
دوستان برای دیدن ادامه مطلب به ادامه مطلب بروید      



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:, :: 13:27 ::  نويسنده : محمد موسیری

عامل اساسی فرار دختران                                                                                                                                                                                                                                                                               مدیر کل امور بانوان و خانواده وزارت کشور گفت: نبود سامانه قوی در بنیان خانواده ها، عدم نظارت بر فرزندان و نبود علاقه عاطفی دلایل اصلی فرار دختران از خانه هایشان است.                                             برای دیدن ادامه مطلب به ادامه مطلب بروید



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:, :: 13:10 ::  نويسنده : محمد موسیری

موضوعات مورد بحث در آسیب شناسی اجتماعی

 
آنچه روشن است اینکه بحث آسیب شناسی اجتماعی عمدتا با مسائل و مشکلات سر و کار دارد. پژوهشها و تحقیقات متعدد برای شناخت انواع این آسیبها و علل بروز آنها صورت می‌دهد و نظریاتی را برای حل آن مسائل پیشنهاد می‌کند.

بر این اساس زمینه‌هایی چون فرهنگ و هنجارهای یک جامعه ، ویژگیهای اقتصادی و سیاسی و جغرافیایی یک جامعه نیز در حوزه مطالعات آسیب شناسی اجتماعی قرار می‌گیرد. چرا که بررسی آسیبهای اجتماعی بدون در نظر گرفتن شرایط زمینه‌ای یک جامعه میسر نخواهد بود.

چه چیزی به عنوان آسیب شناخته می‌شود؟ حدود و شخور آن چقدر است؟ عوامل زمینه ساز و علل آشکار کننده آن کدامها هستند؟ در کدام طبقات گسترش بیشتری دارند؟ در کدام سنین گسترش بیشتری دارند؟ توانایی جامعه برای کنترل و نظارت بر آنها چقدر است؟ از چه راههایی می‌توان به کاهش آنها مبادرت کرد؟ همه اینها سوالاتی هستند که در حوزه آسیب شناسی اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گیرند.                                                                                دوستان برای دیدن ادامه مطلب به ادامه مطلب بروید



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:, :: 13:4 ::  نويسنده : محمد موسیری

                                                آسيب اجتماعي چيست؟                                                                                                                                                                                                                                            

آسیب های اجتماعی که به تعبیر بعضی از اندیشمندان حاصل و معلول مستقیم انقلاب صنعتی هستند، در اکثر جوامع وجود دارند و تاثیرات خود را می گذارند. اما آن چه جوامع مختلف را در این مورد از هم متفاوت می سازد، نوع نگرش این جوامع به علل به وجود آورنده آسیب ها و راهکارهای اصلاح وبهبود آن است. در مورد نگرش، آن چه مهم است این که این آسیب ها چرا به وجود آمده اند؟ آیا وجود آسیب ها در جوامع امری لازم وضروری است یا می توان جامعه ای بدون آسیب داشت؟ پاسخ به این پرسش ها مستلزم شناخت نظریه های مختلف جامعه شناسی و روان شناسی است که هرکدام سعی درتبیین مسائل ،آسیب ها وبحران های اجتماعی از نظر گاه های مختلف دارند.این دید گاه ها متاثر از باورهای سیاسی و اقتصادی هر جامعه است.



در مورد راهکارهای اصلاح وبهبود آسیب های اجتماعی هم نظرگاه های مختلفی وجود دارد.عده ای روش انکار و پرده پوشی را تجویز می کنند وعده ای دیگر به روش های پلیسی وسرکوب اعتقاد دارند. جوامعی هم وجود دارند که به این مسائل نگرشی علمی و منطقی دارند وسعی می کنند با قبول وجود این آسیب ها، علت آن ها را با استفاده از روش های علمی بشناسند و برای حذف یا به حداقل رساندن آن ها از روش های منطقی سود ببرند.این جوامع، آنهایی هستند که در آن ها انباشت علمی صورت گرفته و در اثر ارتباط با فرهنگ های مختلف به سطحی از آگاهی رسیده اند که به حق آزادی و برابری انسان ها و حق برخورداری تمامی انسان ها از حقوق مادی ومعنوی اعتقاد داشته باشند.



آن چه در مورد آسیب های اجتماعی در ایران می توان گفت این است که به وضعیت خاص سیاسی و اجتماعی حاکم بر جامعه، آسیب های اجتماعی علاوه بر این که مسئله ای اجتماعی شمرده می شوند، بار ارزشی نیز دارند. یعنی یک آسیب که در یک جامعه ی با سیاست لیبرال، فقط یک جرم محسوب می شود، در ایران علاوه بر جرم بودن، گناه به شمار می رود. این نگرش خاص به مسئله ی اجتماعی باعث می شود که مجرم یا منحرف بیشتر از آن که جامعه و روابط حاکم بر آن را عامل انحراف خود بداند، خودش را گناه کار می بیند و این می تواند یکی دیگر از آسیب های فردی و اجتماعی باشد.
                                                                                                                  برای دیدن ادامه مطلب به ادامه مطلب بروید                 



ادامه مطلب ...


حضور گسترده ملت در 22 بهمن، نشان دهنده استمرار حرکت مردمی انقلاب است/ امروز شعارهای ملت ایران در منطقه فراگیر شده است                                                                                                                                                                                                                            حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(چهارشنبه) در دیدار جمعی از فرماندهان، مسئولان و کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره)، مهمترین درسِ اقدام شجاعانه و خط شکنی بزرگ نیروی هوایی در نوزدهم بهمن سال 57 را درک تأثیرگذاری ابتکار و اقدامِ به هنگام و لزوم حرکت رو به جلو با نگاه امیدوارانه به آینده دانستند وتأکید کردند: تحولات اخیر منطقه و بیداری اسلامی در میان ملتها، نشانگر حقانیت و ادامه حرکت بالنده، و اسلامی ملت ایران است و این حرکت مردمی بعد از گذشت 33 سال همچنان با طراوت و پرنشاط به سمت اهداف اصلی خود به پیش می رود. 



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب