درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید این وب برای پیشرفت جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است و هیچ هدفی در رابطه با مساعل سیاسی خطرناک نداره پس از نظر دادن نترسید .


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 169
بازدید کل : 28742
تعداد مطالب : 15
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


سایه روشن
بیایید تا دست در دست هم دهیم میهن خویش کنیم اباد .
یک شنبه 14 اسفند 1390برچسب:, :: 19:58 ::  نويسنده : محمد موسیری

   روند رشد جمعيت در ايران

 

 ايران هم از جمله کشورهايي است که جمعيت در آن به يک مسئله اجتماعي تبديل شده است .

لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید.



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, :: 18:20 ::  نويسنده : محمد موسیری

یکی از مهمترین توانمندی های انسان قدرت مقابله با مشکلات روزمره زندگی است . منظوراز مقابله تلاشی است که برای کنترل و اداره کردن موقعیت های حساس و تنش زا انجام می دهیم هر کس در مقابله با مشکلات از روشی استفاده می کند. یکی از اشکال مقابله که سودمندترین نتایج را در برخورد مناسب با مشکلات در بر دارد، تمرکز بر مشکل(یعنی بررسی کردن مسائل و یافتن راه حل ) است. این مهارت ، فرایند تفکرمنطقی و منظمی است که به فرد کمک می کند تا هنگام رویارویی با مشکلات، راه های متعددی را جست و جو و بهترین راه حل را انتخاب کند.                                              

 

به ادامه مطلب مراجعه کنید  



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, :: 18:1 ::  نويسنده : محمد موسیری

والدین نگرانی های زیادی در مورد آینده فرزند خود دارند. یکی از نگرانی های شایع در میان والدین آن است که فرزندان شان دچار آسیب های روانی- اجتماعی مانند اعتیاد، بزهکاری، خودکشی و ...  

به ادامه مطلب مراجعه کنید 



ادامه مطلب ...


چشم انداز تهدیدات و آسیب های اجتماعی ایران در دهه آتی 

لطفا برای خواندن  مطلب به ادامه مطلب مراجعه کنید



ادامه مطلب ...


یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, :: 3:37 ::  نويسنده : محمد موسیری

رئیس انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران از افزایش انواع مختلف آسیبهای اجتماعی نسبت به سال گذشته در کشور خبر داد و گفت: مهمترین دلیل افزایش آسیبهای اجتماعی مشکلات اقتصادی و فقر است.

مصطفی اقلیما گفت: افزایش کودکان خیابانی، معتادان، افراد آسیب دیده، طلاق، کودک آزاری و... از جمله آسیبهایی است که وقوع آنها در جامعه افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین دلیل افزایش آسیبهای اجتماعی مشکلات اقتصادی و فقر است، افزود: در حال حاضر میزان درآمد با مخارج خانواده ها یکی نیست بنابراین با افزایش مشکلات آنها میزان آسیبها نیز هر روز بیشتر می شود.

رئیس انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران با تاکید براینکه آسیبهای اجتماعی قابل تبدیل به یکدیگرهستند، تاکید کرد: در شرایطی که زندانهای ایران 3 برابر ظرفیت فعلی، زندانی دارند و همچنین آمار طلاق نسبت به سال گذشته 6 درصد افزایش و ازدواج 2 درصد کاهش داشته است، آسیبهای دیگر مانند کودک آزاری، فساد، اعتیاد، بیکاری و دزدی در کنار آن زیاد می شود.

به گفته وی، میزان درآمدها نسبت به سال گذشته کمتر شده این درحالی است که تمامی اجناس از تورم بیش از حدی برخوردار بوده است.

اقلیما اظهار داشت: میزان خط فقر یک میلیون تومان اعلام شده است در حالی که حقوق کارگران امسال 330 هزار تومان است و از سوی دیگر با توجه به اینکه قیمت اجاره یک آپارتمان کوچک حدود 500 هزار تومان است بنابراین امکان پرداخت آن با این حقوق ها وجود ندارد و همین امر باعث کوتاهی در کار و شغل دوم می شود و درنهایت بروز مشکلات اقتصادی باعث ایجاد آسیبهای مختلف در خانواده ها خواهد شد.

وی گفت: به منظور کاهش آسیبهای اجتماعی، مسئولین باید به رهنمودهای رهبرعظیم انقلاب که بر شایسته سالاری و پاسخگو بودن مدیران تاکید دارند، عمل کنند نه اینکه این دو اصل را مورد بی توجهی خود قرار دهند.
 



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب